Webmasterpoint
Image default
Aanbiedingen

Effectieve ABM-strategie, flexibele digitale communicatie

Tips voor het bouwen van een effectieve accountgestuurde marketingstrategie

Account-Based Marketing (ABM) bestaat al heel lang, maar het is de laatste tijd niet aangeslagen in de branche. Naarmate echter meer bedrijven overstappen op marketingbenaderingen op maat, zullen we binnenkort zien dat ABM in populariteit groeit. Medewerkers van Forbes Agency Council bieden hun beste tips voor het creëren van een effectieve ABM-strategie.

1) Maak eerst je huiswerk

Voordat u via ABM contact probeert op te nemen met een potentiële klant, is het in uw beste belang om het bedrijf grondig te onderzoeken en te begrijpen hoe zij zaken doen. Uw suggesties en aanbevelingen moeten in overeenstemming zijn met de merkwaarden en marketingbenadering van de klant. Voeg een beetje creatieve flair toe aan een goed ontworpen strategie en uw werk valt op.

2) Stel doelen

Deze tip is van toepassing op alles in marketing, ABM of niet. Zorg er vooral voor dat u duidelijke doelen stelt die u als resultaat wilt bereiken. Selecteer vervolgens relevante KPI’s om te zien hoe u vooruitgang boekt.

3) Zorg voor een goed metrisch systeem

Het is erg belangrijk om ervoor te zorgen dat u een zeer duidelijke set metrische gegevens kunt opzetten en ontwikkelen. Dit betekent dat u toegang heeft tot de beste statistieken die gemakkelijk kunnen worden geconverteerd. Uw KPI’s moeten duidelijk zijn voor alle leden van uw team en regelmatig worden geëvalueerd.

4) Beoordeel de schaal

Als u de meest winstgevende producten of diensten van uw bedrijf kent, kunt u potentiële klanten effectiever benaderen. Kopers geven de voorkeur aan gepersonaliseerde interacties, en u kunt deze voorzien van inhoud en berichten die bij hun behoeften passen.

5) Onderzoek het platform en plan de inhoud

Diepgaande kennis van het ABM-platform is de sleutel tot het extraheren van prestatie-informatie en het optimaliseren van het gebruik ervan. Bovendien kan het creëren van de juiste inhoud met de juiste boodschap voor elke potentiële klant op het juiste moment een enorme taak zijn waarin niet elk bedrijf zal investeren, maar die diepgang van die granulariteit is inderdaad een bron van winst.

6) Intentiegegevens gebruiken om uw ROI op ABM te verbeteren

De intentiegegevens die via IP-adressen worden verzameld, kunnen potentiële klanten identificeren, maar het komt alleen neer op informatie over het bedrijf en niet op individuele besluitvormers. Door intentiegegevens aan zakelijke contacten te koppelen door IP-adressen van bedrijven in kaart te brengen, kunnen marketeers bedrijfsdoelen vaststellen en ABM-resultaten verbeteren.

7) Gebruik betaalde advertenties

De meest effectieve ABM-strategieën gebruiken betaalde media om het perspectief van gepersonaliseerde berichten over meerdere kanalen te laten zien. Het is niet genoeg om alleen koude e-mails te verzenden en meerdere advertenties op sociale media te plaatsen. Met betaalde advertenties kunt u potentiële klanten echt “omringen” met uw berichten, wat leidt tot een veel grotere merkbekendheid, wat op zijn beurt leidt tot conversies.

8) Weet wanneer u het verkoopproces moet voltooien

Het is belangrijk om een ​​goed idee te hebben van uw gemiddelde tijd om een ​​verkoop af te ronden. Hiermee kunt u de tactieken en inhoud van ABM dienovereenkomstig aanpassen en beoordelen of een klant onderweg is om te kopen. De meeste ABM-campagnes duren langer dan verwacht, dus wees geduldig.

9) Zorg voor transparantie

Ik heb gemerkt dat het delen van alle analyses over de hele linie en ROAS (rendement op advertentie-uitgaven) erg nuttig is. In SEO kijken we bijvoorbeeld naar het KOB-model, dat vooral gaat over het voorspellen van verkeer, wat een hogere ROI mogelijk maakt dan alleen klikken en conversies.

10) Stem af met uw verkoopteam

ABM is een samenwerking tussen marketing- en verkoopafdelingen. Ik adviseer wekelijkse beoordelingen, samenwerkingsbijeenkomsten en planning om de verkoop- en marketingteams die het succes van ABM stimuleren op één lijn te brengen.

11) Communicatie met invloedrijke mensen

U kunt niet altijd deelnemen aan interne vergaderingen van een ander bedrijf. Een belangrijk onderdeel van de strategie van ABM is communiceren met influencers die aan dezelfde tafel zitten met zakelijke besluitvormers, zodat zij de verkoop kunnen beheren wanneer u er niet bent.

12) Definieer een doel door strategische imperatieven en denkwijzen

Ik geloof dat ABM-marketing de ideale strategie is voor gespecialiseerde bureaus met een unieke set waardeproposities. Idealiter zou uw doel moeten worden bepaald door uw strategische vereisten en organisatorisch denken.

13) Gebruik empathie en zinvolle taal

In marketing vormt overmatig gebruik van jargon een belemmering voor communicatie. Als u de pijnpunten van uw cliënt echt kent en begrijpt, kan het gebruik van hun taal een krachtige factor zijn die u onderscheidt van de concurrentie. Maar het begint met een goed begrip van de behoeften van uw klanten, dat alleen kan worden bereikt door middel van systematisch leren, communicatie en de slimme toepassing van analyses.

Impact van agile digitale communicatie tijdens COVID

Tijdens de wereldwijde uitbraak van COVID-19 zullen traditionele marketing en communicatie niet werken zoals voorheen, althans op korte termijn. De vraag is, waar moet de nieuwe communicatiestijl naar streven en hoe kun je de effectiviteit ervan beoordelen? Houd er rekening mee dat het misschien het beste is om precies te blijven doen wat u altijd hebt gedaan, met een paar kanttekeningen. Als je veel tijd en moeite hebt gestoken in het opbouwen van relaties met je publiek door middel van gevestigde marketingstrategieën, is het misschien het slechtste idee dat je je kunt voorstellen om over te schakelen op een nieuwe berichtstrategie in een tijd dat je lezers wanhopig vast willen houden aan hun normale leven. Het laatste dat klanten moeten zien, is hoe de bedrijven en merken die ze vertrouwen plotseling onbekend worden. Maak een formeel strategiedocument voor crisiscommunicatie en voeg daar waar nodig bulletpoints aan toe. Welke inhoud is het beste voor een specifiek publiek? Het plannen van uw activiteiten tijdens een pandemie zou u de meeste tijd moeten kosten, maar u weet niet altijd wat er om de hoek op u wacht.

Digitale PR-tips om de aandacht te trekken op alle mediaplatforms

Digitale PR is een integraal onderdeel van de industrie in het digitale tijdperk. Hoewel traditionele PR nog steeds wordt gebruikt om een ​​bereik en een sterke merkaanwezigheid op te bouwen, betekent de digitale transitie dat bedrijven meer in digitale PR moeten investeren. Digitale PR gaat verder dan kranten- en televisiejournalisten. Het is bedoeld om in contact te komen met bloggers, influencers en andere belanghebbenden om backlinks van hoge kwaliteit te genereren, de rangschikking van zoekmachines te verbeteren en de naamsbekendheid op internet te vergroten. Hoewel het concept van digitale PR heel eenvoudig is, kan het nog steeds moeilijk te implementeren zijn.

Een relatie opbouwen

Net als traditionele PR moet digitale PR zich richten op het opbouwen van relaties, niet op de verwachte eindresultaten. Verbinding maken met spelers en experts uit de industrie, contact maken met bloggers en influencers en echte relaties aangaan zijn echte digitale PR-activiteiten.

Data gebruik

De meeste succesvolle digitale PR-campagnes zijn afhankelijk van gegevens voor afstemming en planning. Gegevens en digitale PR kunnen niet worden gescheiden. Al vroeg moet u een manier vinden om uw marketingkennis te benutten en manieren vinden om gebruik te maken van gegevens en inzichten.

Aandacht voor het publiek

Een veelgemaakte fout die veel bedrijven maken bij het doen van digitale PR, is dat ze te veel focussen op bloggers en influencers. Er is niets mis mee om flink te investeren in het opbouwen van relaties, maar vergeet nooit om je ook op je publiek te concentreren.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bureau

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/