Webmasterpoint
Image default
Marketing

Online marketing, SEO en SEA

Wanneer je geïnteresseerd bent in online marketing, kom je al snel terecht bij de twee termen SEO en SEA. Het zijn dan ook 2 manieren om effectief klanten en leads te werven voor jouw bedrijf. In dit artikel worden deze belangrijke (marketing) aspecten uitgelicht en vertellen we wat ze voor jouw onderneming kunnen betekenen.

Search Engine Advertising (SEA)

SEA wordt ook wel eens Paid Search genoemd. Wanneer je actief SEA uitvoerd, dan betaal je voor advertenties in zoekmachines. Deze betaalde advertenties zorgen ervoor dat jij beter en sneller zichtbaar bent als een relevant topic wordt gezocht via de zoekmachine. Bij Google kan je dit herkennen als de eerste zoekresultaten waar dan ook het woord “advertentie” bij staat vermeld. SEA zorgt er voor dat er op korte termijn (veel) meer verkeer naar je website komt.

Search Engine Optimalisation (SEO)

SEO is in principe de niet betaalde variant van SEA maar het is wel iets ingewikkelder. Bij SEO zorg je ervoor dat jouw website op natuurlijke wijze hoog in de zoekresultaten komt. Dit kan je bereiken door je website actief te verbeteren binnen de 3 categorieën: on-page (content), techniek (de achterkant van de website) en linkbuilding (het aantal links naar jouw website). Omdat er vrij wat aandacht aan besteed moet worden om alles zo goed mogelijk neer te zetten, zijn er SEO bureaus die hier in gespecialiseerd zijn en dit voor jouw website kunnen gaan doen.

 

Ook voor SEA en andere marketing activiteiten is best wat kennis nodig. Om dit intern te willen doen, zal je een team moeten aannemen. Een andere optie is om het uit te besteden aan een online marketing bureau zoals Roxtar. Zij pakken dit dan voor je op en zorgen dat jouw website beter zichtbaar wordt online.

 

https://images.pexels.com/photos/270669/pexels-photo-270669.jpeg?auto=compress&cs=tinysrgb&dpr=3&h=750&w=1260