Online marketing, SEO en SEA

Wanneer je geïnteresseerd bent in online marketing, kom je al snel terecht bij de twee termen SEO en SEA. Het ...

Inhoudsopgave:

Wanneer je geïnteresseerd bent in online marketing, kom je al snel terecht bij de twee termen SEO en SEA. Het zijn dan ook 2 manieren om effectief klanten en leads te werven voor jouw bedrijf. In dit artikel worden deze belangrijke (marketing) aspecten uitgelicht en vertellen we wat ze voor jouw onderneming kunnen betekenen.

Search Engine Advertising (SEA)

SEA wordt ook wel eens Paid Search genoemd. Wanneer je actief SEA uitvoerd, dan betaal je voor advertenties in zoekmachines. Deze betaalde advertenties zorgen ervoor dat jij beter en sneller zichtbaar bent als een relevant topic wordt gezocht via de zoekmachine. Bij Google kan je dit herkennen als de eerste zoekresultaten waar dan ook het woord “advertentie” bij staat vermeld. SEA zorgt er voor dat er op korte termijn (veel) meer verkeer naar je website komt.

Search Engine Optimalisation (SEO)

SEO is in principe de niet betaalde variant van SEA maar het is wel iets ingewikkelder. Bij SEO zorg je ervoor dat jouw website op natuurlijke wijze hoog in de zoekresultaten komt. Dit kan je bereiken door je website actief te verbeteren binnen de 3 categorieën: on-page (content), techniek (de achterkant van de website) en linkbuilding (het aantal links naar jouw website). Omdat er vrij wat aandacht aan besteed moet worden om alles zo goed mogelijk neer te zetten, zijn er SEO bureaus die hier in gespecialiseerd zijn en dit voor jouw website kunnen gaan doen.

 

Ook voor SEA en andere marketing activiteiten is best wat kennis nodig. Om dit intern te willen doen, zal je een team moeten aannemen. Een andere optie is om het uit te besteden aan een online marketing bureau zoals Roxtar. Zij pakken dit dan voor je op en zorgen dat jouw website beter zichtbaar wordt online.

 

https://images.pexels.com/photos/270669/pexels-photo-270669.jpeg?auto=compress&cs=tinysrgb&dpr=3&h=750&w=1260
Tags:

Gerelateerde Berichten

Website structuur is een fundamenteel aspect van elke website. Het verwijst naar de manier waarop de inhoud van de website is georganiseerd, zodat gebruikers gemakkelijk

...

In de hedendaagse digitale wereld is het van cruciaal belang dat je online marketingstrategie op punt staat. Of het nu gaat om het verbeteren van

...

Beeld je in dat je op zoek bent naar een nieuw restaurant om te dineren. Je scrolt door talloze recensies op verschillende websites, op zoek

...

In de razendsnelle wereld van digitale communicatie en marketing heeft de opkomst van sociale media geleid tot een revolutionaire verschuiving in de manier waarop bedrijven

...

SEO, of zoekmachineoptimalisatie, is één van de meest belangrijke aspecten van online marketing. Een SEO specialist zorgt ervoor dat je website vindbaar wordt in zoekmachines

...

Met wat online informatie en wat inzicht is iedereen tegenwoordig in staat om een website te maken of een webshop online te krijgen. Daarbij gaan

...

Als je een bedrijf hebt, dan is het tegenwoordig natuurlijk niet meer te missen om een website te hebben. Veel klanten zoeken online naar producten

...

Je komt content marketing elke dag wel tegen, want content marketing is alle marketing waarbij content wordt gebruikt. Het kan namelijk ook tekstueel of audiovisueel

...

  Hoe u SEO voor uw website op de juiste manier kunt bouwen – Weet wat Google wil Met het grote aantal websites dat momenteel

...