Artikel marketing en relevantie

Actueel, en dat zal wel zo blijven ook, vindt Google relevantie en “vertrouwen” de meest belangrijke zaken bij de beoordeling van websites, dus relevantie is iets waar duidelijk rekening mee moet worden gehouden bij artikel marketing. Artikel marketing is het beste hulpmiddel binnen internet marketing om uw off-page SEO activiteiten goed te ondersteunen en te managen. Artikel marketing beheert uw artikelen die u, overigens ook met behulp van artikel marketing heeft gepubliceerd op externe websites. Artikel marketing beheert een aantal externe websites waarop artikelen geplaatst kunnen worden die een verwijzing bevatten naar de website die binnen de zoek machines een toppositie moeten verkrijgen en behouden. Een website hoog laten ranken in de zoek machines is veel werk, maar zelfs wanneer een website een toppositie heeft, moet die worden behouden. Met behulp van artikel marketing kunt u regelmatig (duidelijk minder vaak dan gedurende de “off-page” periode) een artikel plaatsen met een verwijzing naar uw website. Overigens moet u uw website ook regelmatig aanvullen en wijzigen, dit om de zoek machines te bewijzen dat het een “levende” website is.

Artikel marketing en juiste content

Vroeger werd een website hoog gewaardeerd door de zoek machines wanneer er zoveel mogelijk links van externe websites naar uw website gingen. Deze link verwijzingen vonden plaats vanaf de anker tekst, deze anker tekst was gelijk aan het belangrijkste zoek begrip voor uw website. De website met de meeste link op basis van dit zoek begrip, werd door de zoek machines als hoogst gewaardeerd. Echter door de toenemende “misbruik” van deze methode (complete firma´s, vaak in Azië hadden zich gespecialiseerd om over de hele wereld, op compleet irrelevante externe websites links te plaatsen), om deze reden is van de ene op de andere dag deze methode verbannen onder het mom van spam. Tegenwoordig wordt een website hoog gewaardeerd wanneer de content (inhoud) van de website ten eerste voldoet aan de eisen gesteld door de zoek machines (denk aan titel, beschrijving, aantal woorden, enz.) en vooral aan de kwaliteit en de relevantie van de content. Er moet een heel duidelijke relatie liggen tussen wat geschreven is, het onderwerp en de gebruikte zoek begrippen. Wanneer een website hieraan voldoet is de, initiële, on-page SEO activiteit gereed.

Artikel marketing en off-page SEO

Na bovenstaande zaken, vangt het off-page gedeelte aan. Hiervoor is, zoals eerder beschreven, artikel marketing een belangrijk hulpmiddel. Van belang is en blijft wat ook voor on-page gesteld is, aantal woorden, kwaliteit en relevantie van de content. De artikelen die op externe website, met verwijzingen vanaf de anker tekst, naar uw website worden gepubliceerd, moeten een heel duidelijke relatie en relevantie hebben met betrekking tot het onderwerp en de zoek begrippen van uw website. Daarnaast moeten de externe websites de mogelijkheid bieden deze artikelen te plaatsen binnen (ook weer) relevante categorieën. Op deze manier bewijst men de zoek machines dat er een duidelijke relatie is en wordt er vertrouwen (trust) opgebouwd. Een goed artikel marketing oplossing biedt al deze mogelijkheden en helpt u bij het bereiken van uw online doelstellingen. Goede websites worden voorzien van relevante artikelen met behulp van artikel marketing