Het is altijd een probleem als er een computer kuren vertoont. Negen van de tien keer zijn de bestanden uiteraard super belangrijk en is er geen backup gemaakt. Juist dan kiest de computer er meestal voor om de geest te geven. Soms lijkt het ook echt alsof ze het doen om ons te pesten.
En dan? Foto’s kwijt, bestanden verdwenen, emailadressen weg, inloggegevens waren natuurlijk alleen opgeslagen in de browser. Hoe dat nu op te lossen?
Een computerreparatiebedrijf biedt uitkomst. Niet alleen kunnen ze hardware en software repareren, ze kunnen er vaak ook voor zorgen dat verloren bestanden weer terug gevonden kunnen worden.
Heel handig natuurlijk, maar wat is nu een goed reparatiebedrijf? Omdat de computer zo belangrijk voor ons is, is het vaak verstandig om niet met de eerste de beste in zee te gaan. Hier zijn wat tips om op te letten bij het zoeken van een goed computerrreparatiebedrijf.
CommunicatieNiet het eerste waar u misschien aan zou denken, maar communicatie speelt en niet te onderschatten rol bij het repareren van een computer. Waarom dan? Om te beginnen is het belangrijk dat de specialist het probleem van de computer goed begrijpt. Daarom is het belangrijk dat er goed geluisterd en doorgevraagd wordt wanneer u het probleem beschrijft.
Daarnaast is het belangrijk dat u op de hoogte gehouden wordt wanneer er met diagnose en reparatie begonnen is. Soms kan een reparatie opeens anders uitpakken als bijvoorbeeld een onderdeel niet leverbaar blijkt, of wanneer er iets over het hoofd gezien is. Natuurlijk is het beter als dat niet gebeurt, maar bij complicaties is het belangrijk dat u weet waar u aan toe bent.
Tot slot is slechte communicatie vaak een teken dat er ergens iets niet goed is aan het bedrijf. Bijvoorbeeld dat er ergens in de organisatie iets mis is, waardoor vergeten wordt om de klanten te bellen, of omdat niemand echt overzicht heeft. Of omdat de reparateurs niet gemotiveerd genoeg zijn, wat meestal te wijten is aan slecht leiderschap.
Hoe ziet u nu of een bedrijf goed communiceert voordat u de computer al heeft ingeleverd? U kunt bijvoorbeeld kijken naar de website, is die eenvoudig te begrijpen? Of u let op hoe de mensen u te woord staan, proberen ze u echt te begrijpen of zijn ze vooral bezig met hun eigen verkooppraatjes? ReferentiesHet is vaak een goed idee om even naar de referenties te kijken die andere klanten hebben achtergelaten. Helaas krijgt u pas als er een aantal reviews zijn, een beetje een beeld van het bedrijf. Als er vijf of minder reviews zijn, is de uitslag namelijk teveel afhankelijk van het toeval.
Bij referenties is het belangrijk om kritisch te zijn, sommige reviewers zijn niet helemaal eerlijk, dat kan zowel bij positieve als negatieve reviews het geval zijn. Daarnaast is het ook handig om te bedenken dat mensen die een negatieve ervaring hebben gehad veel meer de neiging hebben om reviews te schrijven dan mensen die gewoon goed geholpen zijn.
Kijk daarom vooral ook naar de inhoud van de reviews. Vaak is daaraan al te zien hoe serieus de persoon was en of hij of zij redelijk was als klant. Als een bedrijf veel negatieve reviews heeft, en veel van die verhalen lijken redelijk, dan is het handig om even verder te kijken.
Computerbedrijven in de buurt van Koudekerk aan den RijnPC RefreshPC Refresh doet voornamelijk reparaties van computers, laptops, tablets en telefoons. Ze zitten in Den Haag op de Stephensonstraat maar doen ook computer reparatie in Amsterdam. Ze doen vantevoren een diagnose en hebben het ICT Waarborg certificaat.
MicrofixDit bedrijf zit in Leiden en repareert computers, laptops en smartphones. Ze zijn door Apple geautoriseerd en hebben het ICT Waarborg keurmerk.
Emely-PCEmely-PC zit in Alphen aan den Rijn. Ze lossen allerlei computer en telefoon problemen op en doen ook aan hulp op afstand. |
https://www.pcrefresh.com/contact/computerreparatie-amsterdam |